נשירת שיער אחרי לידה – טיפים לשמירה על השיער

תוכן עניינים
  1. נשירת שיער אחרי לידה – טיפים לשמירה על השיער
    1. נשים רבות מדווחות שבתקופת הריון שיערן זוהר יותר, צפוף יותר בריא ומלא ברק.
    2. אז איך בכל זאת נשים רבות סובלות מנשירת שיער אחרי לידה?

נשים רבות מדווחות שבתקופת הריון שיערן זוהר יותר, צפוף יותר בריא ומלא ברק.

תופעה זו נובעת מכך שכחלק מהשינויים המשמעותיים שגוף האישה עובר בהיריון, זקיקי שיער רבים יותר עוברים לשלב הצמיחה וקצב הנשירה הטבעי של השיער פוחת. סיבה נוספת למראה הבריא של השיער היא העובדה שבמהלך הריון נשים אינן מקבלות וסת ובכך "משמרות "את כמות הדם בגוף, לכן כמעט ואין איבוד שיער בכל תהליך ההיריון.

אז איך בכל זאת נשים רבות סובלות מנשירת שיער אחרי לידה?

 עם סיום ההיריון, כשרמות האסטרוגן והפרוגסטרון פוחתות, עוברים מספר גדול יותר של זקיקים למצב של מנוחה לפני נשירה. בין שלושה לארבעה חודשים מתחילה נשירת שיער אחרי לידה, פוחתת צמיחת השיער וגורמת לנשירה מוגברת ולדלדול בשיער.

המעבר משיער בריא וזוהר ולשיער דליל ונושר אינו נעים ומייצר עבור נשים רבות חשש רב לשיערן.

על מנת להפחית נשירת שיער אחרי לידה ככל האפשר יש לנהוג בו בעדינות מרובה ולהקפיד על טיפול נאות:

  • מומלץ להבריש את השיער במברשת רכה בלבד. מומלץ לסרק את השיער בהיותו לח עד יבש ולהשתמש במסרק רחב שיניים, זאת בשל העובדה שלשערות רטובות יש נטייה להסתבך אחת בשנייה וליצור קשרים ואילו בשיער חפוף שהתייבש הסירוק מתבצע בצורה קלה יותר.
  • יש לחפוף את השיער עם שמפו לשיער יבש ופגום ללא מלחים, המנקה ביסודיות את עור הקרקפת והשיער, מזין אותו ומאזן את רמת ה- PH של השיער.
  • לאחר השימוש בשמפו מתאים, יש להשתמש במסכה טיפולית להחייאת השיער כפעמיים בשבוע. המסכה מטפלת ומשקמת את השיער ומסייעת לאיחוי קצוות מפוצלים שנגרמים עקב יובש השיער במהלך ההיריון.
  • במהלך חודשי ההיריון מומלץ לטפח  את קצוות השיער בעזרת טיפות סרום המגמישות ,מרככות ומגנות על השיער ומעניקות מראה רענן, מבריק וזוהר.
  • כדאי לאמץ תסרוקת פשוטה שאינה מצריכה מתיחת יתר של השיער.
  • חשוב להימנע מהחלקות שיער, סלסול והבהרות.
דילוג לתוכן