איך לבחור את התכשירים שהכי מתאימים לסוג השיער שלך?

תוכן עניינים
  1. איך לבחור את התכשירים שהכי מתאימים לסוג השיער שלך?
    1. שיער לאחר החלקה
    2. שיער דק או שיער דליל.
    3. שיער גלי עד מתולתל
    4. פתרונות לשיער שיער רגיל
    5. פתרונות לשיער שיער צבוע.
    6. נשירה וקשקשים

ישנם סוגים מגוונים של שיער שדורשים התייחסות וטיפול אחרים לגמרי. טיפול וטיפוח שאינו מתאים לסוג השיער שלך עלול לפגוע במראה השיער, ליצור תסכול ואף להחמיר את מצבו.

שיער לאחר החלקה

בטיפול בשיער שעבר החלקה יש להימנע משימוש במוצרים המכילים מלח סודיום כלוריד, אשר פוגע בתוצאות ההחלקה וכן מייבש את השיער בטווח הקצר והארוך. מלח זה נמצא בשימוש נרחב בתעשיית טיפוח השיער ולכן רב תכשירי ומוצרי המדף לא מתאימים לשיער שעבר החלקה. לעומת זאת, שיער שעבר טיפול כימי חייב לקבל חומרי הזנה אפקטיביים, כגון קרטין, שיצמצמו את הנזק שנגרם לשיער ויסייעו בשיקומו .
מרכך או שמפו ללא מלחים מורכב בעיקר משמנים ותמציות צמחיים טבעיות ברמת חומציות נמוכה, אשר מסייעת לשמר את התוצאות של ההחלקה בצורה הטובה ביותר ולאורך זמן. שימוש נכון בחומרים לשיער לאחר החלקה יאריכו את חיים ההחלקה וישמרו את השיער שלכם בריא ומלא חיים.

שיער דק או שיער דליל.

אם יש לך שיער דק ואת משתמשת במוצרים לא מתאימים – שיערך מרגיש ודאי כבד, דביק חסר נפח או שומני. לכן אנו ממליצים להשתמש במוצרי שיער "קלים", שישאירו את שיערך קל אך מלא נפח, יתרמו לחוזק השיער וימנעו את החלשות סיב השער. מוצרי שיער טובים המתאימים לשיער דק יעניקו לשיערך מראה בריא ומלא חיוניות.
בישראל רוב המוצרים אינם מתאימים לשיער דק מכיוון שהשיער הישראלי הוא בדרך כלל שיער רגיל עד עבה, קשה או מתולתל, ורוב המוצרים בארץ מותאמים לסוגי שיער אלה.
באתר שלנו תוכלו למצוא מוצרים המתאימים במיוחד לשיער דק ודליל וכן רשימת מוצרים מומלצים

שיער גלי עד מתולתל

תלתלים זקוקים להרבה לחות, העשרה ושימון על מנת למנוע יובש וקפיציות יתר. לכן כדאי להשתמש בשמפו ובמרכך עשירים ובמרקם בינוני, לא קל ולא כבד מדי, שינקו את השיער ויזינו אותו בלחות.
לבעלות שיער מתולתל מסכה לשיער היא חשובה ביותר. היא נשארת על השיער גם אחרי שטיפה ושומרת על השיער רך, נעים ובריא. לתלתלים יש נטייה להתייבש וגם להתפרע. מסכה עם מרקם שומני עוזרת להגביר אלסטיות בתלתל, מוסיפה רכות קפיצית ומורידה את הנפח במעט.

פתרונות לשיער שיער רגיל

שימוש בשמפו ומרכך לשיער יבש ימתן את נזקי השמש החזקה, בעיקר בחודשי הקיץ .המים הקשים (כמות סידן גבוה) גורמים ליובש ללא קשר לסוג השיער כולל ולכן מומלץ גם לבעלי שיער רגיל ושמן לחפוף עם שמפו לשיער יבש . שמפו לשיער שמן אכן מנקה קרקפת ביסודיות אבל באותה עת מייבש את קווצות השיער ולכן בתקופת הקיץ, שימוש בשמפו לשיער שמן עלול לייבש את כל סוגי השיער.

פתרונות לשיער שיער צבוע.

סרום ומסכות לשיער צבוע סוגרות את ה"קטיקולה" של השערה הפתוחה לאחר פעולת הצביעה הכימית וכך נועלות את הצבע בתוך השערה. מסכות אלה אף עוזרות לשמור על חיי צבע ארוכים יותר. מומלץ להשתמש גם בשמפו מרכך לשיער צבוע.

נשירה וקשקשים

קשקשים הם למעשה תאי עור מתים הנושרים מהקרקפת, כאשר יש תחלופה מהירה של תאי עור הקשקשים בולטים יותר לעין. הקשקשים הם תופעה טבעית אך לא מחמיאה, ולכן יש להשתמש בשמפו ומרכך נגד קשקשים. חשוב לדעת, במידה ויש הרבה קשקשים – מומלץ להשתמש בתכשיר ייעודי לקרקפת. שמפו לטיפול בקשקשים לא יסייע במקרה זה ויש לטפל באופן ממוקד בקרקפת שהיא בעצם הגורם לבעיה.

דילוג לתוכן