שיקום שיער יבש או פגום? טיפים לשיקום השיער!

תוכן עניינים
  1. שיקום שיער יבש או פגום? טיפים לשיקום השיער!
    1. זיהוי שיער יבש
    2. הפחיתו את השימוש במייבש שיער ומחליק
    3. גזירת שיער פגום

הקיץ היא עונה ארוכה וחמה בישראל והיא מותירה על השיער שלנו את אותותיה בצורת יובש, קצוות מפוצלים, שיער שרוף ונשבר בקלות שביר. הכנו רשימת טיפים לשיקום שיער יבש או פגום שיעזרו לכן לשקם את שיערכן אחרי הקיץ ולשמור על שיער בריא ויפה עד העונה הבאה.

זיהוי שיער יבש

שיקום שיער יבש או פגום מתחיל קודם כל בזיהוי נכון. שיער יבש נוטה להישבר בקלות יתרה והנה לכם הסממן הראשון לכך שהשיער זקוק נואשות ללחות. קחו שיערה שנפלה מראשכם, החזיקו אותה בשני הקצוות ומשכו בעדינות. אם השערה נקרעה, זה אומר באופן חד משמעי שהשיער שלכן סובל מחוסר בלחות. מחסור בלחות יכול לנבוע מכמה סיבות:

1. שימוש במוצרי שיער לא איכותיים שאמנם מצהירים על התווית שהם מכילים לחות אך כל מה שהם מכילים הוא חומר הגורם לשיער רכות למגע אך לא מעניקים לחות אמתית.

2. שימוש בשמפו ומרכך אשר לא מתאימים בעליל לסוג השיער שלכם.

3. שהיה מרובה בשמש ללא חבישת כובע.

4. שימוש מרובה במייבש שיער ומחליק.

5. שהיה מרובה באזור ממוזג קר ויבש.

על מנת להעניק לשיער לחות מומלץ לבחור בשמפו משקם המותאם לשיערכן, ועדיף שהשמפו יהיה ללא מלחים. מומלץ להשתמש בקרם לחות לאחר החפיפה המכיל חומרים טבעיים כמו שמן זית, אך בשום אופן לא בקרם לחות המכיל וזלין. הוזלין אכן גורם לשיער להיות רך למגע אבל הוא אוטם את השיער בשכבה שומנית ומונע מהלחות לחדור לסיב השיערה.

אז אחרי שזיהינו את מצב השיער שלנו, הנה הטיפים שלנו לשיקום שיער יבש או פגום: 

הפחיתו את השימוש במייבש שיער ומחליק

מייבש שיער הוא אמנם הדרך הטובה ביותר לקבל שיער חלק, אך שימוש יום יומי במייבש ומחליקי שיער יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך. לצורך שיקום שיער יבש או פגום מומלץ להפסיק להשתמש בהם. אם בכל זאת אתם לא עומדים בכך, מומלץ למרוח סרום על השיער לפני כל יבוש ולהשתמש במסכת שיער איכותית ומשקמת במקום במרכך. אם אתם משתמשים במייבש מחליק שיער באופן יום יומי עדיף לעשות החלקה לפרק זמן ארוך.

גזירת שיער פגום

ישנם מצבים בהם השיער הרוס לגמרי ואין לנו אפשרות להבריא את השיער, לכן במקרה שכזה אין מנוס מלגזור את השיער הפגום ולהמתין עד ששיער חדש יצמח.

זהירות!! מזג אוויר

כמובן שגם מזג האוויר משפיע רבות על שיקום שיער יבש או פגום. אוויר יבש, קר, שמש, עשויים לפגוע בשיער. בימי הקיץ כלור בריכה ומלח הים תורמים גם הם לנזק מתמשך, ולכן מומלץ להיכנס לים ולבריכה עם כובע ים ולחבוש כובע רחב שוליים ביציאה מהבית בשעות היום. אם אתם שוהים רוב היום באזור ממוזג מומלץ להשתמש בטיפות סיליקון על השיער שיגנו עליו מפני נזקי המזגנים וכמובן לא לשכוח להשתמש בתכשירי שיער איכותיים ומשקמים שמותאמים לשיער שלכם..

שיקום שיער צבוע

צביעת השיער לאורך זמן וחמצון עלולים לגרום לשיער יובש וחוסר חיוניות. על מנת לשקמו מומלץ להפסיק את צביעת השיער עד אשר יצמח שיער בריא יותר. ובכל מקרה מומלץ להשתמש בשמפו ומרכך המיועדים לשיער צבוע ולא לחפוף עם שמפו רגיל..

פנקו את עצמכם ואת שיערכם במסכה ביתית אחת לשבוע

המסכה תעניק לשיער לחות וחיוניות. מומלץ למרוח את המסכה כשהשיער נקי מכל חומר אחר.

תזונה תומכת בשיער

תזונה נכונה יכולה לשפר את מראה השיער ותעניק לו ברק, חיוניות וגמישות. כדי לספק לשיער את כל צרכיו יש לשתות הרבה מים ולאכול מאכלים עתירי חומצות שומן חיוניות כמו דג סלומון, אבוקדו, ושמן זית.

אז מקווים שעזרנו לכם לעבור את העונה החמה בשלום, ושתזכרו ששיקום שיער יבש או פגום הוא חיוני ושומר על בריאות השיער!

דילוג לתוכן